fredag 8. april 2016

Iguazu falls i Argentina / Brasil


Iguazu Falls er et området med noen utrolig fine fossefall på grensa mellom Argentina og Brasil. Fossen bør sees fra begge sider for å få den fulle opplevelsen, og for en opplevelse det er! Iguazu falls ligger høyt på listen over mine topp naturopplevelser, og dette er noe jeg gladelig vil anbefale til andre.


Når jeg dro dit så tok jeg fly til Buenos Aires, hvor jeg tilbrakte noen dager. Derifra fløy vi til Iguazu Falls og var der i tre dager. Flyplassen på den Argentinske siden heter Cataratas del Iguazú International Airport. På disse dagene rakk vi både å se fossen og å dra på en liten jungel-opplevelse som blant annet inkluderte taubane. Vi hadde bestilt bussreise som tok oss til begge sidene av fossen, noe som var en fordel fordi den Brasilianske siden gir best utsikt, mens den Argentinske siden har flest fossefall.

Det er en stor turistmagnet, så det er mye folk der. Det kan derfor være lurt å dra utenom de største turisttidene. Være også forberedt på at du kommer til å bli våt!

Fossefallene i Iquazu er mange, stor og fine! 




Taubane i jungelen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar