lørdag 23. april 2016

Dagstur til Carlisle, England



Carlisle er en liten by som ligger noen km fra grensa til Skottland. på tirsdag var det veldig fint vær, så jeg benyttet muligheten og tok toget dit!

Togturen fra Skottland tar litt under to timer og det er veldig enkelt å komme seg til byen. I byen er det først og fremst to tong som bør oppleves, katedralen og slottet.

Katedralen var nok den jeg ble mest imponert over. Det har vært katedraler og kirkerelatert aktivitet på dette stedet i over 900 år. Taket var fantastisk flott, og koret som øvde når vi var der satte en fin stemning.

Borgen som står i byen er veldig fin på utsiden, men ikke like spennende ellers. Det er et museum i borgen, men vi valgte å ikke gå inn etter å ha tilbragt en del tid på "Tullie House". Det er en stor fin park rett ved borgen så vi tok oss en spasertur i finværet!

Vi var ellers på Tullie House Museum, men dette var ingen stor opplevelse. Jeg tror det kan være et morsomt museum for barnefamilier, men for oss ble informasjonen rett og slett for overfladisk og uinteressant. Det jeg derimot vil anbefale er brukt-bok-butikken som ligger like ved. Denne går over tre store etasjer, og de var i ferd med å utvide når vi var der. Her kan du finne alt fra gamle klassikere til retro strikkebøker og størrelsen på butikken er rett og slett imponerende.

Så alt i alt hadde jeg en veldig koselig tur til Carlisle. Katedralen var en opplevelse og det var bokbutikken også. Jeg vil nok annbefale et stopp i Carlisle hvis du har muligheten, men det er ikke noe vits til å sette av så mye mer tid enn noen timer.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar