mandag 29. august 2016

Berg- og dalbaner i Universal Studios, Florida

Her kommer en oversikt over de berg- og dalbanene vi kjørte i Universal Studios og Universal Island of Adventure og hva vi syns om disse! Hvis du heller vil lese mer generelt om parkene kan du se her


Universal studios:

Det er en del 3D og 4D filmer i Universal Studios. Shrek var en koselig 4D film for de som har kjennskap til filmen eller har små barn. Minion mayhem og The Transformers er to andre 3D filmer / rides som vi ikke tok oss tid til å prøve.

Escape from Gringotts

I Harry Potter (Diagon Alley) området kan du se denne dragen sprute ild eller du kan kjøre Escape from Gringotts. Dette er en berg og dalbane jeg virkelig anbefaler - Jeg tror til og med det var min favoritt i Universal, som det Harry Potter geeket jeg er! Det er en blanding av 3D og berg- og dalbane, så du får både en historie og litt spenning. Den går ikke opp-ned, men det er en del raske snuinger og noen fall og passer nok ikke for de aller minste.














Jeg elsker klassiske berg- og dalbaner og Rip Ride Rocket oppfylte alt dette. Denne berg- og dalbana har all de klassiske tvistene og loopene som en ekte berg og dalbane skal ha. Det som gjorde denne ekstra minneverdig for meg var at den starter med å gå - bokstavelig talt - rett opp! Samt at du faktisk kan velge din egen musikk.

















Ellers er det også verdt å få med seg showet på slutten av kvelden. The Simpsons Ride er en morsom 3D bane, men jeg foretrekker de andre i parken. Området er uansett morsomt fordi det har alle butikkene fra tvserien. Vi kjørte også E.T. I denne banen er det først og fremst historien som er viktig, for det går ikke så fort. Men den er søt og passer veldig godt for mindre barn!








Island of Adventure 


I Island of Adventure er det flere Harry Potter relaterte berg og dalbaner. Harry Potter and the forbidden journey går inne i Hogwarts og er en blanding av berg og dalbane og 3D. Ideen er at du skal få følelsen av at du flyr på kosteskaft. Utrolig gøy, men jeg ble litt bilsyk!











Flight of the hippogrif er en mer tradisjonell berg og dalbane. Denne har en del fart, men den går ikke opp-ned. Jeg syns dette var en morsom berg og dalbane, men ikke den mest spennende. Passer nok kanskje best for litt eldre barn.

Dragon Challenge er derimot en skikkelig oppned berg og dalbane. Denne består av to baner og du kan velge hvem du vil kjøre - Chinese Fireball eller Hungarian Horntail. Disse er ikke like, men begge går oppned, i loop og i høy fart. Med andre ord alt en spennende berg-og dalbane skal ha! Jeg elsket den! 











Jurassic Park


Jurassic Park er vel for de fleste en kjent film. I denne veldig vel-lagde berg og dalbana drar du inn i Jurassic Park for å møte dinosaurene. I kjent stil har disse rømt og bana ender med et vannfall, hvor du risikerer å bli litt våt. Den har mange likhetstrekk med en god gammeldags tømmerrenne og det er godt å bli litt våt i varmen.


Dr Dooms Fearfall


Doctor Dooms Fearfall
er en av de typisk fall banene. Du blir sendt opp, så får du sett utsikten før du blir sluppet rett ned. Det er noen flere opp-og-ned fall, men selve turen er relativt raskt over og den er lik de du kan finne i veldig mange andre parker. Dette er kanskje ikke en bane jeg ville prioritert. Spiderman er en god 3D bane i samme område og personlig likte jeg denne bedre enn King Kong

King Kong er den nyeste av 3D film ridene. Denne var også bra, men personlig foretrakk jeg de med Harry Potter, fordi jeg syns selve bana var mer spennende. Du kan se hvordan King Kong var i filmen nederst på bloggen.












Poppeye
Denne tømmerrenna på bildet til høyre heter Popeye and Bluto's og anbefales kun å kjøre på dager hvor det er varmt og helst midt på dagen. For du blir våt. Kliss våt! I seg selv er ikke banen så veldig spennende, men den er forfriskende.  Den er en typisk "Rafting" bane som veldig mange parker har i dag. Nevnte jeg at du blir våt?










Det er gode muligheter for å bli våt i Island of Adventure. I Dudley Do-right Ripsaw falls risikerer du også å bli våt. Og du risikerer å få sangen på hjernen i flere dager etterpå. Men, den er absolutt morsom!



For mindre barn er det Dr. Seuss som har berg- og dalbaner og andre morsomme ting. The Hogwarts express mellom parkene er en annen suksess for de litt mindre. For de som liker berg og dalbaner vil jeg tro at The Hulk er en kjempe bane, men denne åpnet dessverre ikke før uken etter at vi var i universal.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar