torsdag 26. april 2018

Skrapekart

Skrapekart hvor man skraper de landene og stedene man har besøkt i verden, er en fin gave for reiseglade. Jeg fikk skrapekart i julegave fra søstrene mine for noen år siden og det har blitt flittig brukt siden. Jeg har også kjøpt det i gave til andre reiseglade venner og familiemedlemmer.

Kartet går ut på at du skraper de landene du har besøkt. På grunn av at de skrapte landene er i farger så er det tydelig å se hva du har skrapt og hvor du dermed har reist. Jeg syns det var litt vanskelig å skrape, men samtidig er dette en fordel fordi du ikke enkelt skraper andre lande enn der du har vært med et uhell.

Kartet kommer i flere farger. Jeg har kartet i gull/hvitt, men det kommer også i svart og blått. Det kan kjøpes fra flere steder online (For eksempel Teknikmagasinet eller coolstuff.no. Jeg har kjøpt på Amazon) og koster ca 200-250kroner. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar