lørdag 4. februar 2017

Restauranter i Glasgow

Jeg elsker mat og en av favoritt-tingene mine når jeg reiser er på prøve ny mat og nye restauranter!

Her i Glasgow hvor jeg har bodd i over 3 år har jeg fått prøvd veldig mange restauranter. Her er en oversikt over mine favoritt restauranter og barer! Her finner du ti-på-topp liste for opplevelser og sightseeing i Glasgow

Paesano Pizza 
Denne restauranten ligger i Merchant City, like ved Museum of Modern Art og George Square. De serverer bare pizza, men det er verdt det! Pizzaene er stekt i steinovner og smaker helt fantastisk. Noen av de beste pizzaene jeg har smakt utenfor Italia! Men vær forberedt på kø og vin servert i kjøkkenglass!

Mother India Cafe 
Mother India er en indisk restaurant i West End. Det som gjør at jeg liker denne restauranten så godt er deres Tapas-variant av indiske retter. Her velger du 3-4 retter for to personer, og du får dermed smakt på flere retter. Perfekt for de som ikke har så stor erfaring med Indisk mat! Pass på så du går på Cafe, og ikke restauranten for å få tapasopplevelsen. Det er også ofte kø, så det kan være lurt å dra dit i fire-fem tiden.

Koolba
Denne restauranten in Merchant City er stedet jeg drar for Indisk mat når jeg ikke vil ha tapas. God mat og hyggelig service. De har flere ganger blitt kåret til UKs beste Curry restaurant.

Bread Meats Bread
Denne restauranten som ligger i sentrum av Glasgow er min favoritt blant burger-stedene (og de er det mange av!). Burgerne deres er smaksrike, juicy og kommer med spennende tilbehør. Absolutt en favoritt!

Maggie May 
Maggie May er en ekte skotsk bar/restaurant. Maten deres er helt greit, men det er desserten som sikrer disse en plass på lista! Friend Mars Bar er en skotsk dessert som bør prøves, og Maggie May har den beste. Restauranten ligger i Merchant City.

Gin 71 
Dette stedet er en utrolig fin te-sted / Gin bar. Te om dagen, gin om kvelden. Selve lokalet er fantastisk og det er vel verdt en tur både for te og gin. Selv om du ikke er et stort gin-fan så servitørene deg til å finne en gin du også kan like! Absolutt verdt turen!

Drygate 
Dette mikrobryggeriet i øst har et bra utvalg av øl og er vel verdt et besøk. Maten er bare helt ok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar