lørdag 25. februar 2017

Klar for India!

På tirsdag går turen til India!!!

Vi flyr The Emirates nedover, med flybytte i Dubai. Det blir spennende å se hvordan verdens beste flyselskap er! Turen kostet faktisk bare 4000 kroner per person. Hvis du har planer om å dra til India er det viktig å huske på visum på forhånd. Dette kan ordnes opp til 30 dager før reise, men det kommer til å ta litt tid å ordne. Du må også ha scanna versjon av passet klart og et nytt digitalt bilde av deg selv. Når du først har kommet gjennom søknaden tar det heldigvis kort tid å få den godkjent. Det kan også være lurt å oppdatere vaksiner før du drar.

I India skal vi være i to uker. Den første uka er i Kolkata hvor vi skal i bryllup. Forhåpentligvis får jeg skaffet meg en Sari til dette! Denne uka kommer først og fremst til å være fokusert på bryllupet og litt sightseeing. Hvis vi får tid, er planen å dra til Sunderbam nasjonalpark og forhåpentligvis se tigere! Bryllupet tror jeg blir en kjempe opplevelse, og jeg gleder meg veldig til å se venninna mi gifte seg!! Bryllupsgaven er faktisk brunost og et ostefat med navnene deres inngravert. Hun som gifter seg elsker faktisk brunost! :)

Vi flyr til Delhi etter en uke. Planene her er å være noe i Delhi, men også å dra på dagstur til Agra for å se Taj Mahal og Agra Fort. Vi har også bestilt togbilletter til Jaipur. Vi bestilte disse selv, men man trenger tilgang til et Indisk telefonnummer for å få bestilt, så dette kan være vanskelig å gjøre hvis du ikke kjenner noen i India.

Jeg gleder meg til det jeg tror blir en veldig opplevelsesrik ferie. Det blir også godt med litt sol og varme. Vi har også pakket antibac, solkrem, myggspray og Imodum. Så da gjenstår det bare å pakke ferdig og krysse fingrene for at vi ikke blir matforgifta!!

Du kan følge reisen vår her på bloggen, på instagram @gladreise.blogspot og på Twitter @Gladreiseblogg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar