fredag 1. juli 2016

Reisebrev fra Vietnam

Her kommer en liten oppdatering fra Vietnam så langt. Vi storkoser oss masse, selv om det er utrolig varmt her.
Vi kom til Hanoi på torsdag og ble hentet av hotellet på flyplassen. Fremme på hotellet ble vi servert smoothie og frukt mens bagasjen ble bært opp. En service jeg ikke har sett maken til før og en morsom opplevelse for meg som oftest bor på billigere hostell!
Den første dagen i Vietnam gikk med på å vandre gatelangs og på å spise Pho (nudler). Dag to ble brukt på å se Hanoi prison, et museum i og om et fengsel som var i bruk under den franske koloniseringen av Vietnam. Spennende og lærerikt! På kvelden var vi mrd på "Free walking tour" for å spise gatemat. Et kjempe tilbud her i Hanoi hvor guidene var to Vietnamesiske jenter som ville øve seg på engelsk. Matrn var god, og spessiely desserten som besto av forskjellige gelé i saus falt i smak!
I dag har vi vært å sett på det første nasjonale universitetet i Vietnam. Kvelden har også gått med på å få massasje. 1 time kostet ca 200kr og var absolutt å annbefale, selv om jeg syns det var merkelig når massøren bokstavøig talt satte seg på meg for å få nok vekt til å gi meg en skikkelig massasje!

I morgen skal vi på en ny guida tur og på et Vietnamesisk kokkekurs. På søndag går turen til Ha Long Bay for svømming, båttur og overnatting!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar