tirsdag 12. september 2017

Sykkel gjennom Berlin

Sist uke var jeg i Berlin noen dager. Berlin er en by jeg har vært i flere ganger og det kommer sikkert et innlegg senere om topp 10 i Berlin. Dette innlegget handler derimot om å leie sykkel i Berlin!

Selv om jeg har vært i Berlin flere ganger så var dette første gang jeg leide sykkel der. Jeg vil absolutt anbefale andre å gjøre det samme. Sykkel er en veldig effektiv måte å komme seg frem i Berlin på og byen er generelt lagt til rette for syklister. Det finnes flere sykkelveier og spesielt langs kanalen/elvene i Berlin er det veldig fint å sykle. Det største problemet er at det til tider kan bli en del mennesker og biler på noen av de mest populære turistområdene, spesielt om du er i Berlin midt i turistsesongen.

Vi syklet fra hotellet, forbi Checkpoint Charlie og langs elva til Berliner Dom. Derfra kan man lett komme seg til et av Berlins mest kjente landemerker, Brandenburger Tor.   På vei tilbake syklet vi langs kanalen for å få sett noe av Berlin vi ikke hadde sett før. Det er enkelt å finne steder å låse fra seg sykkelen på.

Det er mange steder i Berlin du kan få leid sykkel. Vi leide fra hotellet. Generell pris ser ut til å være 12 euro for en hel dag er sykkel.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar